گذری بر زندگی حضرت زهرا «سلام الله علیها»


اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِيِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي کُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً



فاطمه کیست ؟

 

سخن از فاطمۀ  زهرا «سلام الله علیها» یادگار بی بدیل رسول خدا است ، کسی که خداوند با غضب او غضبناک و با خشنودی او خشنود می گردد ، سرور تمام بانوان اهل بهشت که پس از پیامبر و امیر المومنین از تمام آفریدگان خدا بالاتر است .
ولادت آن حضرت
هگام ولادتش زنان مکه ، مادر بزرگوارش خدیجه کبری را تنها گذاشتند . در اوج غربت و تنهایی خدیجه ، چهار بانوی بهشتی به یاریش آمده به او گفتند :« غمگین مباش ، ما از جانب پروردگارت نزد تو آمده ایم .» آنان ساره همسر ابراهیم ، آسیه همسر فرعون ، مریم مادر عیسی و کلثوم خواهر موسی بودند .
حضرت زهرا «سلام الله علیها» در دورا کودکی مادر گرانقذرش را از دست داد و در فراق او در روزگار غربت و محنت پدر بی تابی می کرد . خداوند متعال توسط حبیبش خاتم انبیاء به فاطمه زهرا «سلام الله علیها» تسلیت گفت . پیامبر آنقدر فاطمه را دوست داشت که وقتی از سفر بر می گشت اول به خانه او وارد می شد و به سفر که می رفت آخرین کسی که با وی خداحافظی می کرد دخترش فاطمه «سلام الله علیها» بو و هنگام بازگشت نیز ابتدا با او ملاقات می کرد . رسول خدا در مورد مقام دخترش فاطمه «سلام الله علیها» می فرما ید : اولین کسی که وارد بهشت می شود فاطمه است .
ازدواج آن حضرت
پیامبر فرمودند : امر ازدواج فاطمه فقط به دست خداست .
فرشته ای از جانب خدا نزد پیامبر آمد و گفت : که خداوند مرا خدمت شما فرستاده تا نور را به ازدواج نور در آورم ، یعنی فاطمه را به علی . در اولین شب زندگی پیامبر خطاب به آنان فرمود : خداوند نسل شما را پاک و مطهر قرار دهد ، من با هر کس که با شما سر دوستی داشته باشد ، دوست و با هر که سر ستیز داشته باشد در ستیزم ...
عبادت و مناجات او با خدا به گونه ای بود که وقتی در عبادتگاهش به نماز می ایستاد ، نور او برای اهل آسمان می درخشید همان طور که نور ستارگان برای اهل زمین می درخشد . وفاداری او نسبت به امیر المومنین «علیه السلام» به حدی بود که در طول سالهای زندگی با آن حضرت فرمود : « من حیا می کنم چیزی از شما بخواهم که توانایی فراهم آوردن آن را نداشته باشید .» ایمان او بدان حدبود که رسول خدا درباره ی ایشان می فرماید : خداوند ، قلب و اعضا و جوارح دخترم فاطمه را از ایمان و یقین پر کرده است . غم و اندوه او برای ظلمی که به امیر المومنان شد به حدی بود که در عیادت زنان از درد بازو و پهلو و آزار هایی که پیکر چونان گلش از خار ها دیده بود سخنی نگفت و شکوه ای نکرد ، شکوه اش از این بود که چرا با علی دشمنی کردند ؟!
شهادت آن حضرت
فاطمه زهرا تنها به خداوند عشق می ورزید و به هیچ کس جز خدای مهربان دل نبسته بود . زمانی که می دید علی «علیه السلام» تنها و غریب مانده و حقش پایمال گردیده ، اندوه و دردی بی پایان دلش را می آزرد ، چرا که محور زندگی آن مادر فضیلت ها فقط بندگی خدا بود و از زیر پا گذاشتن فرمان خدا مبنی بر امامت حضرت علی «علیه السلام» شکوه می کرد ، تا جایی که در این را خود و غنچه ناشکفته اش محسن را فدا نمود . و در واقع جهان بشریت با شهادت آن حضرت از دریایی از علوم و معارف الهی محروم گردید . و امروز ما وشما که نگاه مهربان آن بانو را در زندگی خود احساس کرده ایم ، به یاد رنجها و اندوه بی پایان آن حضرت چه کرده ایم ؟ آیا پریشان و آشفته حال به کوچه و خیابان آمده ایم ؟ بیاید به همگان بگوییم ما حضرت زهرا «سلام الله علیها» را دوست داریم و در شهادت آن بانو سوگواریم . لباس سیاه بر تن می کنیم و در دسته های عزاداری شرکت می کنیم . همه محتاج شفاعت اویند ، بارالها ما را نیز از زمره دوستان و شیعیان و درک کنندگان دوران ظهور فرزندش حضرت مهدی «ارواحنا له الفدا» قرار ده . دورانی که امام عصر با تاسی به مادرش فاطمه زهرا «سلام الله علیها» نور و صفا و مهربانی را در پرتو بندگی خداوند ، در سراسر جهان می گستراند .

 



نظرات شما عزیزان:

مرتضی
ساعت21:29---13 اسفند 1393
از وبلاگتون خوشم آمد . مطالب عالی بودن . خدا اجرت بده

seyedhasan
ساعت1:00---13 ارديبهشت 1391
سلاماميدوارم موفق باشي اگه افتخار دادي به وبلاگ من هم سربزن نظربده

ناشناس
ساعت22:45---28 اسفند 1390
مطلب جالبی بود
پاسخ: متشکرم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:,ساعت 22:23 توسط مهدی| |


Power By: LoxBlog.Com